search in this Website

štvrtok 2. júna 2011

Umenie a víno, alebo aj módna prehliadka v duchu vína


       Aj tento rok sa konal v Bratislave najväčší festival vína na Slovensku WineFest. A práve tento ročník sa od ostatných odlišoval. Organizátori ponúkli návštevníkom okrem špičkových vín zo 14-tich krajín sveta aj netradičný zážitok v podobe módnej prehliadky od slovenských módnych návrhárov.

vína, ktoré boli vybrané ako najvhodnejšie k jednotlivým módnym kolekciám
manažérka firmy Corner, BTW  jedna z najlepšie oblečených žien na podujatí


      Bola som zvedavá ako táto prehliadka bude vyzerať, či je vôbec možné skĺbiť módu a víno. Ale potom som si povedala, prečo nie? Veď farby a vlastnosti vína sú natoľko výrazné, že k nim nebol problém pripraviť módnu prehliadku. Obzvlášť nie, ak sa jednalo o návrhárov ako Boris Hanečka, Lukúš Kimlička, Lenka Sršňová, Jana Gavalcová, Monika VontszemuováVeronika Lokajčíková, alebo Miška Luptáková, ktorá mala viac menej celú prehliadku pod palcom.
model Borisa Hanečku

     Keby som mala hodnotiť prehliadku ako samostatný celok, bolo by tu pár vecí, ktoré by sa dali vytktúť. Napr.: menší chaos, skoro hodinové meškanie, modelky vo veľkých topánkach, veľmi zlé predvádzanie modelov atď... Ale treba pripomenúť, že vrámci toho, že to bolo len ako doplnkový nadšdandard celého podujatia to mohlo dopadnúť aj horšie. Niektoré modely boli naozaj božské a rozhodne by stáli za hriech!:)

Veľmi vydarené modely Mišky Luptákovej


      Čo ma trápilo viac je, že mnohé modely som už postrehla na iných módnych prehliadkach a z toho som teda usúdila, že nie všetci návrhári pripravili modely špeciálne na túto príležitosť. Škoda.
"ovocné" modely Lenky Sršňovej


     Čo ma, ale potešilo bola kolekcia Mišky Luptákovej, ktorá bola svieža a veľmi ženská, dokonca vytvorená viac menej na túto prehliadku a taktiež ma veľmi  nadchli modely Lenky Sršňovej, ktoré boli vybraté z viacerých kolekcií, ale za to veľmi dobre. Boli letné, hrali farbami a jediné ich mali oblečené naozaj vhodné a dobre vybrané modelky.

Milena Minichová (herečka) v krásnom modely od Jany Gavalcovej

Zuzana Hassová (herečka) v modely od Lenky Sršňovej

Dana Strculová (moderátorka) v modely od Veroniky Lokajčíkovej

 Dominika Zeleníková (herečka)v modely od Borisa Hanečku

 Andrea Karnasová (herečka) v modely od Moniky Vontszemuovej
zdroj fotiek: archív Corner.sk

      Každá "kolekcia" od návrhára mala pridelené víno, ktoré sa najviac podobalo celej tvorbe, toto víno napokon odprezentovali známe tváre zo slovenského showbiznisu, ktoré to nijak nepokazili ale celkový dojem ani nijak nezlepšili. Kedy sa konečne na Slovensku naučíme, že kvalitná móda sa dá predvádzať aj bez známych tvárí? 

     Celkovo však  hodnotím podujatie  pozitívne a verím, že takýchto inovácii sa dočkáme aj  nasledujúce roky. Čo ma však nahnevalo je to, že mi nebolo dovolené na prehliadku priniesť si vlastného fotografa s tým, že fotky z prehliadky budem mať do dvoch dní.. O tom, že to tak nebolo hádam písať nemusím. Napriek tomu ďakujem spoločnosti Corner, že mi umožnila vstup na podujatie. Bolo sa na čo pozerať a aj čo ochutnávať. :)
Xoxo, Katka

8 komentárov:

  1. pekná reportáž :)

    ja to beriem tak, že víno a ženy išli odjakživa k sebe :) ženy a móda rovnako... takže medzi vínom a módou je len tenučká hranica pekného, čo sa podarilo tam hore stvoriť :)) a tak, takémuto podujatiu sa vôbec nečudujem a snáď sa mu o rok dožičí väčšie promo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 6. šaty ze spoda :)
    pěkný článek!:)
    krásný a užitý víkend přeju :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tyhle celenky jsou lepsi, ta moje je z Gatu

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Víno bych si dala, nějaké bílé, suché...;-)
    Jednotlivé modely jsou příjemně odvážné, to mám ráda! Lidi by se neměly bát módy a extravagance.
    Zdraví Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Patrik to velmi pekne zhrnul :) mne sa pacia takmer vsetky modeli, hlavne tie od M.Luptakovej :). Ale tie ,,modelky" to mi dost vadi...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zajímavý članek, jinak moc krásnéé šatičky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. supeer že tam dali aj módnu prehliadku...a ešte akú, ved to sú samí super návrhári :) Lenka Sršnová, Boris Hanečka a Michaela Luptáková patria k mojim najoblúbenejším (čo sa slovenských týka) :) skvelé modely, tie čo sú na fotkách :)

    OdpovedaťOdstrániť